joi, 3 februarie 2022

replica târzie

Verile erau mereu frumoase la noi pe verandă.

Eu completam, clișeic, rebusuri în scaunul-balansoar.

Tu mă priveai admirativ și îmi spuneai

ce drăguț sunt când sunt nervos

că nu știu durere în suflet din 7 pe vertical.

Mă frământa, și tu erai nefrământată.

Săptămâni întregi m-am gandit

bând beri reci și ținându-te în brațe

care șapte litere sunt cele mai potrivite

ca să nască suferință.

Diminețile erau încă răcoroase,

tu încă erai frumoasă și eu încă mahmur.

A venit toamna și-am mutat în casă scaunul-balansoar.

Berile-au devenit mai calde și neliniștea mai apăsătoare.

Într-o noapte, nu mult după patru

m-a lovit o epifanie.

Te-am privit în ochi și tu înapoi.

Am țipat de parcă m-am gândit o viață

Tu ai șoptit de parcă ai știut dintotdeauna, deodată

„iubirea”.

Câinele voinic din fața casei a început să latre

Pământul a început să vuiască

Paharele din sufragerie să tremure

Liniștea să prindă sunet

Și tu ai dispărut.

Un taifun de durere s-a abătut asupra casei noastre

care a devenit brusc casa mea.

O perioadă m-am întreținut singur.

Îmi făceam două cafele din obișnuință

până am început să fac una.

Spălam vasele, curățam chiuveta și puneam la spălat.

Mă gândeam zilnic la tine

până într-o zi

când am uitat să gândesc.

A doua zi m-am gândit la mine

și în zilele următoare la fel.

Până-ntr-o zi când am ascultat Bon Iver

și tot excesul de zel acumulat

s-a transpus în tine

și-a plecat.

Câinele a început iar să latre

deși a murit de mult.

Vuiala mi-a cuprins din nou capul.

Paharele au început să tremure din nou,

mâinile mele la fel.

Doar pentru că mi-am amintit de noi.

Am deschis televizorul cu lacrimi șuvoi:

Crainicii durerii anunță valul doi.




decembrie 2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu