sâmbătă, 6 martie 2021

de ce nu mai sunt fericit

 

    Ultima dată când m-am simțit cu adevărat fericit eram într-o bodegă infectă din apropierea Parisului. Mâncam, atunci, cu Julie, niște cartofi prăjiți care se voiau a fi chipsuri pe care era presărată brânză rasă. Ne prefăceam că eram la un restaurant elegant și că sărbătoream implinirea a doi ani de relație. Dom Perignonul era de fapt un vin spumant ieftin atât la preț cât și la gust, paltonul meu croit pe comandă era de fapt o geacă de blugi peticită, iar rochia lui Julie, țesută în propria ei casă de modă, era de fapt o rochie uzată cumpărată dintr-un SH. Ne-am prefăcut că ne-am logodit, așa că angajații bodegii ne-au adus o porție extra de „chipsuri” (fructe de mare, în povestea noastră inventată).

    După cină am plecat spre concertul artistului nostru preferat, adică un bărbat de 35-40 de ani, cu vizibile probleme legate de consumul băuturilor alcoolice (un alcoolic), care cânta frecvent la un țambal vechi, undeva pe o stradă lăturalnică a orașului. Îl ascultam și ne priveam de parcă povestea inventată era din ce în ce mai reală. Începeam să îi știu trecutul și să mă văd în viitorul ei. Ne țineam în brațe și ne juram silențios că într-o perioadă anume de timp vom cina cu adevărat, și vom bea șampanie îmbrăcați frumos înainte de un concert. Am intrat, timizi, în vorbă cu domnul care cânta la țambal. În ciuda aparențelor, cânta pentru familia lui: un băiat de 15 ani care abia intrase la liceu și care voia serios să devină dirijor. Soția țambalistului l-a părăsit din cauza problemelor cu alcoolul, doar că n-a interesat-o destul de tare încât să-l ia cu ea și pe fiu, atunci când a plecat. L-am ajutat cu ce-am putut și am plecat, promițând unul celuilalt că viitoarele noastre odrasle nu vor avea astfel de probleme. Am ajuns, într-un final, la duplexul nostru ai cărui proprietari eram chiar noi, de puțin timp. În realitate, am intrat într-o garsonieră strâmtă în care Julie locuia în chirie.

    Poate că am fi fost un cuplu chiar frumos, dacă aceea nu ar fi fost prima zi în care o văzusem, și dimineața imediat următoare, în care am lăsat-o dormind în cearșafurile ei de satin (40% bumbac, 60% poliester), ultima. N-am mai mâncat cartofi prăjiți de atunci. De aici, deci, sursa nefericirii mele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu